Predstavljamo projekte koji su ušli u finale izbora za najbolji EU projekt koji petu godinu zaredom provodimo uz Jutarnji list, Hrvatsku zajednicu županija i Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj, a uz pokroviteljstvo Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU. Stručni žiri izabrat će pobjednike u kategorijama – Doprinos znanosti i inovacijama; Doprinos lokalnoj i regionalnoj zajednici; Doprinos prekograničnoj suradnji, te Doprinos poduzetništvu, a svog pobjednika birat će glasanjem i javnost nakon što predstavimo sljedećih dana 61 projekt.
STEAM Strengthens European Cultural Heritage (STEAM osnažuje europsko kulturno nasljeđe) projekt je prijavljen od strane Grada Zagreba unutar kategorije Doprinos obrazovanju, znanosti i inovacijama.
Projekt se je provodio od rujna 2020. do kolovoza 2022. godine.
Ukupna vrijednost projekta bila je 196.005 eura, iznos isplaćenih bespovratnih sredstava 195.107 eura, dok su vlastita sredstva iznosila
30.572 eura.
STEAM in Heritage (STEAMS) je međunarodni Erasmus+ projekt EU koji je pokrenulo 6 škola iz 6 zemalja (koordinator iz Španjolske, zatim članovi iz Portugala, Poljske, Grčke, Cipra i Hrvatske) u kojem se koriste pristupi STEM predmeta i pridružene umjetnosti za upoznavanje, proučavanje i unapređivanje kulturnog i prirodnog nasljeđa svih zemalja sudionica.
U prvoj godini provedbe projekta u uvjetima pandemije projekt se odvijao online u pripremama i višednevnim online susretima. Učenici su naučili programirati dijelove umjetničkih prikaza, printati ih u 3D, snimali i obrađivali fotografije skulptura za izradu 3D modela skulptura, debatirali o umjetnosti u suvremenim uvjetima, analizirali zajedničko leksičko nasljeđe i dijelili zajedničke naslijeđene društvene običaje.
U drugoj i trećoj godini provedbe programa za susrete se pripremalo putem online aktivnosti, a zatim se u realnom svijetu upoznavalo s glazbom preko glazbenih klupa, s filozofijom preko govornih kipova, laserom se rezbarili tradicijjski motivi čipki, uz digitalne akcije se skupljalo smeće, starinskim načinima podučavanja radilo na zaštiti prirode, inovativnim načinima upoznavalo kulturnu baštinu, uz digitalne aplikacije i prezentacije učilo o građevinskoj kulturnoj baštini i prirodnoj baštini. Bilo je još i brojnih drugih zabavnih i edukativnih aktivnosti u digitalnom i analognom svijetu i svim sudionicima je to bio događaj za pamćenje.
Nositelj projekta bili su partneri iz La Sénije (Španjolska) a ostali partneri su škole iz Porta (Portugala), Solune (Grčke), Aradippoua (Cipra) i Lowicza (Poljske) i Zagreba (Geodetska škola).