Predstavljamo projekte koji su ušli u finale izbora za najbolji EU projekt koji šestu godinu zaredom provodimo uz Jutarnji list, Hrvatsku zajednicu županija i Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj, a uz pokroviteljstvo Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU. Stručni žiri izabrat će pobjednike u kategorijama – Doprinos obrazovanju, znanosti i inovacijama; Doprinos lokalnoj i regionalnoj zajednici; Doprinos prekograničnoj suradnji, te Doprinos poduzetništvu, a svog pobjednika birat će glasanjem i javnost nakon što predstavimo sljedećih dana 46 projekata.
Centar za suvremene tehnologije i obrazovanje u poljoprivredi, II. faza projekt je usmjeren na transformaciju tradicionalnog pristupa obrazovanju u poljoprivredi u suvremen, inovativan i tržišno orijentiran model koji je učenicima i odraslim polaznicima omogućio stjecanje praktičnih znanja i vještina potrebnih za konkurentnost na tržištu rada. Tijekom provedbe projekta razvijena je moderna i tržišno usklađena obrazovna ponuda u sektoru poljoprivrede. U nastavni proces uvedene su suvremene tehnologije i specijalizirana oprema, a proveli su se i brojni programi edukacije za učenike, odrasle polaznike te odgojno-obrazovne radnike.
Prijavljen je u kategoriji Doprinos obrazovanju, znanosti i inovacijama od strane Razvojne agencije Vukovarsko-srijemske županije. Provodio se je od srpnja 2020. godine do kraja 2023. godine. Ukupna vrijednost projekta bila je 4.766.128,55 eura, a iznos isplaćenih bespovratnih sredstava 3.736.823,75 eura.

Nositelj projekta bila je Poljoprivredno šumarska škola Vinkovci, a partneri Razvojna agencija Vukovarsko-srijemske županije, Vukovarsko-srijemska županija, Srednja škola Ilok, Obrtničko industrijska škola Županja, Sveučilište J.J. Strossmayera Osijek, Fakultet agrobiotehničkih znanosti i Vinka Plus d.o.o.
Suradnja s visokoškolskim ustanovama i gospodarstvom dodatno je osnažena, čime je stvoren čvrst temelj za povezivanje obrazovanja i prakse. Razvijeni su novi obrazovni programi i standardi kvalifikacija, uključujući i sadržaje prilagođene osobama s invaliditetom, čime se dodatno unaprijedila inkluzivnost sustava. Posebna pažnja posvećena je poticanju cjeloživotnog učenja i stručnog usavršavanja, čime je omogućen kontinuirani profesionalni razvoj svih sudionika u obrazovnom procesu.

Obrazovni programi razvijeni su utemeljeno na analizi potreba u sektoru, a izrađeni su u suradnji s praksom i stručnjacima. Edukacije, radionice i opremanje škola nisu bile samostalne aktivnosti, već su bile usmjerene na jačanje kapaciteta svih uključenih za dugoročni razvoj. Razvijeno je devet novih obrazovnih programa koji su usklađeni s potrebama tržišta rada i upisani u Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, a njihova implementacija već je započela kroz eksperimentalnu i fakultativnu nastavu.
Zaposlenici su kroz različite edukacije, radionice i studijska putovanja dodatno osnažili svoje kompetencije, a njihova stručnost došla je do izražaja i u izradi kurikuluma.
Povećana je i suradnja s gospodarskim sektorom, osobito kroz mentoriranje učenika i edukativne posjete tvrtkama, čime je omogućena neposredna primjena stečenih znanja.
Organizirane su i radionice za odrasle, čime je dodatno proširen doseg obrazovne ponude Centra.
Županija je time dobila snažan centar stručnosti u poljoprivredi, koji djeluje kao pokretač inovacija i razvoja lokalne zajednice. (L.K.)


