Najbolji EU projekt

NAJBOLJI EU PROJEKT Šibensko-kninska županija: Projektom ŠKOLICE instalirano pet integriranih fotonaponskih elektrana

Predstavljamo projekte koji su ušli u finale izbora za najbolji EU projekt koji šestu godinu zaredom provodimo uz Jutarnji list, Hrvatsku zajednicu županija i Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj, a uz pokroviteljstvo Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU. Stručni žiri izabrat će pobjednike u kategorijama – Doprinos obrazovanju, znanosti i inovacijama; Doprinos lokalnoj i regionalnoj zajednici; Doprinos prekograničnoj suradnji, te Doprinos poduzetništvu, a svog pobjednika birat će glasanjem i javnost nakon što predstavimo sljedećih dana 46 projekata.

Projekt „ŠKOLICE“ ostvario je značajan doprinos energetskoj tranziciji Šibensko-kninske županije, kojim je realizirano pet odvojenih pilot aktivnosti, a uključivale su instalaciju pet integriranih fotonaponskih elektrana ukupne instalirane snage 324,86 kWp s predviđenom godišnjom proizvodnjom električne energije od 386 443 kWh iz energije sunca.

Šibensko-Kninska Organizacija za Lokalne Izvore Čiste Energije – ŠKOLICE projekt je prijavljen u kategoriji Doprinos lokalnoj i regionalnoj zajednici, od strane regionalnog koordinatora Javna ustanova Razvojna agencija Šibensko-kninske županije.

Projekt se je provodio na području gradova Šibenik i Knin, od lipnja 2022. godine do travnja 2024. godine. Ukupna vrijednost projekta bila je 327.340 eura, Iznos isplaćenih bespovratnih sredstava 246.980 eura, dok su vlastita sredstva iznosila 80.360 eura.

Nositelj projekta bila je Tehnička škola Šibenik, a partneri Dom za starije i nemoćne osobe – Cvjetni dom Šibenik te tri kninske škole – Osnovna škola Domovinske zahvalnosti,  Srednja škola Lovre Montija, i Osnovna škola dr. Franje Tuđmana.

Projektom je smanjena emisija ugljikovog dioksida i troškovi električne energije na tih pet ustanova te je potaknut  razvoj zelenih kompetencija među mladima i lokalnom zajednicom. Kroz postavljanje fotonaponskih elektrana, edukaciju i uključivanje učenika u zelenu tranziciju, projekt je aktivno doprinio ostvarenju nacionalnih i europskih klimatskih ciljeva te stvorio temelj za dugoročnu energetsku održivost i društvenu otpornost.

Kroz izravnu implementaciju fotonaponskih sustava u javnim ustanovama te provedbu mjera energetske učinkovitosti, projekt je i  generirao neposredne ekonomske i ekološke koristi. Jer smanjenje potrošnje energije i povećanje korištenja obnovljivih izvora rezultira dugoročnim financijskim uštedama za lokalne proračune, dok istovremeno doprinosi ciljevima klimatske neutralnosti. No posebna vrijednost projekta ŠKOLICE leži u njegovom integriranom pristupu koji je istodobno jačao kapacitete lokalnih dionika i unaprijedio kvalitetu života najranjivijih društvenih skupina, posebice djece, mladih, starijih i  nemoćnih osoba. Kroz edukativne aktivnosti, informiranje i aktivno uključivanje korisnika, projekt je generirao i dodanu vrijednost u vidu podizanja razine svijesti o održivom razvoju, energetskoj neovisnosti i klimatskoj odgovornosti. (L.K.)

Moglo bi vas zanimati

U godinu dana županije za sport povećale izdvajanja za gotovo 30 milijuna eura...

Usporen, ali i dalje nastavljen trend smanjenja broja učenika – evo kakva je...

Čak 13 županija povećalo sredstva za kulturu – evo koje predvode…

Zeleno izvješće – lani smanjen broj poljoprivrednika u svim županijama, evo gdje ih...