Predstavljamo projekte koji su ušli u finale izbora za najbolji EU projekt koji petu godinu zaredom provodimo uz Jutarnji list, Hrvatsku zajednicu županija i Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj, a uz pokroviteljstvo Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU. Stručni žiri izabrat će pobjednike u kategorijama – Doprinos znanosti i inovacijama; Doprinos lokalnoj i regionalnoj zajednici; Doprinos prekograničnoj suradnji, te Doprinos poduzetništvu, a svog pobjednika birat će glasanjem i javnost nakon što predstavimo sljedećih dana 61 projekt.

Early Childhood Education: The Power of Reading projekt je predložen od strane Grada Zagreba unutar kategorije Doprinos lokalnoj i regionalnoj zajednici. Provodio se je od prosinca 2020. godine do kraja 2022. godine.

Projekt je koordiniran od strane partnera CE Zola Villafranca (Španjolska), a partneri u projektu su bili Eralasteaed KAlli-Kalli (Estonija), Arnarsmari (Island), 11th Nipiagogio Chanion (Grčka), Instituto Comprensivo Anzio III (Italija) te Dječji vrtić Jarun (Hrvatska).

Ukupna vrijednost projekta bila je 97.775 eura, od čega bespovratnih
97.327 eura i bez učešća vlastitih sredstava.

Glavna postignuća projekta bila su stjecanje novih metoda i znanja, kao i razmjena iskustava među kolegama i stručnjacima vezano uz metode korištenja pismenosti kao alata za razvoj emocionalnog, socijalnog i kognitivnog razvoja djece. Sudionici projekta imali su priliku promatrati stručnjake u odgojno-obrazovnom radu s djecom, educirati se kod sveučilišnih profesora te upoznati nove i inovativne pristupe i metode. Ova specifična obuka u svakom području ovog projekta poboljšala je nastavne vještine dječjeg vrtića.


Sudionici su nakon svakog sastanka podijelili svoja nova znanja s ostalim odgajateljima u svojoj predškolskoj ustanovi te implementirali nove metodologije i materijale u svakodnevni odgojno-obrazovni
rad s djecom. Ovo novo znanje također je stavljeno u praksu posebnom aktivnošću koju je osmislila škola domaćin svakog susreta, a koja je implementirana u svakoj predškolskoj ustanovi, dokumentirana i
prezentirana na sljedećem susretu. Na taj način su analizirane prednosti i poteškoće s kojima su se susreli, te koje bi trebalo prilagoditi aktivnosti stvarnosti i kulturi predškolskih ustanova. Predškolske ustanove objedinile su metodologije, aktivnosti i rutine naučene tijekom projekta u svoj obrazovni kurikulum.


Obilježavanje svakog događaja učenja, poučavanja i osposobljavanja također je bilo rezultat priprema radionica, predavanja i aktivnosti koje su organizirale predškolske ustanove svake zemlje. Ovi su događaji imali pozitivan utjecaj na obrazovnu zajednicu zemlje domaćina.

Najveći rezultat projekta stoga je razmjena nastavnih metoda i podjela znanja, metodologije i aktivnosti a sve to je objedinjeno u knjizi kako bi se postigao što veći doseg u široj europskoj nastavnoj zajednici. Objavljena je knjiga pod nazivom Moć čitanja i svaki je partner podijelio nekoliko primjeraka u svojoj zemlji. Digitalna kopija također je dostupna na web stranici The Power Of Reading_ISBN.pdf. (L.K.)