Godinu dana nakon našeg zadnjeg istraživanja, ponovo smo provjerili tko su najpopularniji i najuspješniji župani na Facebooku
Nakon što smo istražili kako Facebook koriste gradonačelnici, te otkrili kako ih trećina još uvijek ignorira ovaj najmoćniji komunikacijski kanal s građanima, i ove smo godine provjerili (istraživanje smo proveli u kolovozu) kakva je situacija kod župana. Za razliku od prošlog saziva u kojemu pet župana nije koristilo Facebook, novi saziv očito je osvješteniji o važnosti i koristima izravne komunikacije s građanima pa službene FB stranice aktivno vodi 19 od 20 župana (Grad Zagreb nismo uzeli u obzir).
Trenutno uvjerljivo najpopularniji župan po broju fanova je istarski župan Boris Miletić koji je u kolovozu, kad smo proveli naše istraživanje, imao 21.573 fanova (sad ih već ima preko 22 tisuće). Miletić je za župana izabran na svibanjskim lokalnim izborima, sa pozicije gradonačelnika Pule, pa je u našem prošlogodišnjem istraživanju bio i jedan od najpopularnijih gradonačelnika na FB-u.
Drugi je, sa preko 13.300 fanova, osječko-baranjski župan Ivan Anušić, ujedno i župan koji je u proteklih godinu dana najviše povećao bazu svojih fanova – za čak 46 posto.
Na trećem je mjestu primorsko-goranski župan Zlatko Komadina sa 6.279 fanova, koliko ih je imao u kolovozu, četvrti je virovitičko-podravski župan Igor Andrović sa 5.878 fanova a peti najpopularniji je sisačko-moslavački Ivan Celjak sa 5.806 fanova.
Gledamo li, pak, broj fanova u odnosu na broj stanovnika županija, najpopularniji je i dalje Boris Miletić, na drugom je mjestu Igor Andrović, treći je Ivan Anušić, četvrti bjelovarsko-bilogorski župan Marko Marušić, a peti ponovo Ivan Celjak.
Uz Anušića, dobrim sadržajem i komunikacijom u proteklih godinu dana svoju bazu fanova najviše su povećali Igor Andrović – za 31 posto, koprivničko-križevački župan Darko Koren – za 15,5 posto, te splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban i dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić za oko 12 posto. (M.P.D.)
Boris Miletić: Društvene mreže su dio svakodnevnice, građani me mogu upoznati i van svijeta politike
‘Facebook „Fan page“ kreirao sam još 2010. godine, kao tadašnji gradonačelnik Pule, jer se pokazalo da je prisutnost na društvenim mrežama sve popularnija i poželjnija. Profil vodim sam, a vrijeme koje mu posvećujem ovisi o broju poruka i komentara koje dobivam te po potrebi odgovaram. Društvene mreže su postale dio naše svakodnevnice i pružaju niz prednosti, poput direktne, dvosmjerne komunikacije s građanima, odnosno pratiteljima. Ono što smatram posebno dobrim je što građani putem Facebooka ili Instagrama, imaju priliku upoznati me i van svijeta politike i županijskih tema, kroz neke objave iz privatnog života. Drago mi je što me građani u velikom broju prate putem društvenih mreža, što pokazuje da im je sadržaj koji objavljujem interesantan, a svakako je koristan i u promoviranju značajnih županijskih politika i projekata.’
Ivan Anušić: Izvrstan komunikacijski kanal preko kojeg dobivamo povratnu informaciju od sugrađana
‘Moj Facebook profil je na neki način stavljen na „stand by“ jer nije moguće prihvatiti više od 5.000 prijatelja, a svakodnevno mi se javljaju novi. Zbog toga puno intenzivnije koristim Facebook stranicu na kojoj broj pratitelja nije ograničen. Administrator sam i svoje i županijske FB stranice (FB Osječko-baranjska županija) zajedno s članovima Kabineta župana. Objave koje se nalaze na mojoj stranici najčešće pišu administratori, ali uvijek u suradnji sa mnom. Kao i sve drugo što radimo u Županiji, važan je timski rad. Na komentare u inbox odgovaramo podjednako, a svaki upit koji je upućen meni osobno na kraju i dođe do mene bez obzira na to tko je otvorio poruku. Komentare na FB objavama najčešće pišem sam. Svakodnevno pratim društvene mreže, osim FB koristim i Instagram. Smatram da su društvene mreže izvrstan komunikacijski kanal s izrazito velikim dosegom i da nam itekako mogu pomoći plasirati u javnost naše svakodnevne aktivnosti i dobiti povratnu informaciju od sugrađana’.
Zlatko Komadina: Još jedan alat za uspješnu i kvalitetnu komunikaciju
‘Svoju FB stranicu vodim više od 10 godina i redovito pratim društvene mreže jer smatram da je to danas važan kanal komunikacije s građanima. Svakodnevni su upiti građana preko društvenih mreža, a stiže i puno komentara i sugestija. Sve pročitam, nastojim odgovoriti čim prije, ili ja ili netko od mojih suradnika. Do sada imam pozitivna iskustva. Facebook je naprosto još jedan alat za uspješnu i kvalitetnu komunikaciju koji treba znati upotrijebiti.’
Igor Andrović: Odličan način komunikacije, sam vodim profil i odgovaram na pitanja
‘Facebook je odličan način komunikacije jer manje županije, manji gradovi i općine nisu toliko zastupljeni u nacionalnim medijima pa su upravo društvene mreže jedan od načina komunikacije dobrih vijesti prema svima koji prate stranicu. Svoj profil vodim samostalno da pratitelji vide da sam “živ čovjek” i da nisam robot. Samostalno održavanje Facebook stranice nije neki problem i ne oduzima previše vremena jer vijesti i fotografije ne objavljujem svakodnevno, objavljujem najbitnije teme za koje smatram da su interesantne mojim pratiteljima. Isto tako, pokušavam odgovoriti na svako Facebook pitanje žitelja naše županije, posjetitelja stranice, ili ih pak, usmjeriti na stručne županijske službe koje taj problem mogu riješiti… ‘
Marko Marušić: Vrlo koristan alat, trebamo zadržati kontakt s terenom i čuti mišljenje građana
‘Komunikacija preko Facebooka mi je važna i zahvalan sam na povjerenju koje me ujedno obvezuje da se još više trudim građanima približiti dio onoga što radimo. Facebook je za političare vrlo koristan alat u razmjeni informacija. Sviđa mi se brza povratna informacija i otvorenost te prijedlozi na koje nastojim odgovoriti kad god uhvatim vremena. Mislim da uvijek treba zadržati kontakt s terenom, čuti kako građani vide neku situaciju i potez, a ne da im se obraćamo samo tijekom predizbornih kampanja.’
Anđelko Stričak: Važna mi je direktna komunikacija s građanima
‘Svoj osobni profil s 4.994 prijatelja otvorio sam još prije 10-ak godina, a od tada do danas ga vodim samostalno, dok kasnije pokrenutu Facebook stranicu Anđelko Stričak s 6.165 pratitelja vodi mladež stranke čiji sam član.
Direktna komunikacija s građanima iznimno mi je važna, a upravo takvu, neposrednu i brzu komunikaciju s građanima omogućavaju društvene mreže. Na osobnom profilu nastojim svakodnevno podijeliti s građanima informacije o projektima i programima koje provodimo u Varaždinskoj županiji, ali istovremeno se trudim objaviti i informacije te fotogalerije iz svojeg privatnog života, pri čemu, moram priznati, najviše volim podijeliti vlastite fotografije prirode. Posebno zadovoljstvo mi je podijeliti i pohvaliti uspjehe svojih sugrađana iz županije, u sportu, kulturi, gospodarstvu i svim drugim područjima, a volim podsjetiti i na važne datume i događaje, koji možda nisu toliko u fokusu pažnje javnosti.
Trudim se redovno provjeravati i odgovarati na poruke, no zbog brojnih obaveza na dužnosti župana, nisam u mogućnosti biti aktivan koliko bi to htio. Također nastojim odgovoriti svima koji mi se jave te im pomoći ako je to ikako moguće.’
Damir Dekanić: FB i kao izvor informacija, daje mi smjernice i uvid u mišljenje građana
‘Imam svoj osobni profil kojim upravljam sam, te službenu stranicu koju koristim uz pomoć djelatnika zaduženih za medijsku komunikaciju. Svoje vrijeme nastojim u dovoljnoj mjeri posvetiti društvenim mrežama, kako na Facebooku i Instagramu, tako i na ostalim mrežama. Živimo u svijetu u kojemu je komunikacija putem društvenih mreža postala ključan oblik informiranja i prenošenja bitnih događaja i aktivnosti prema javnosti. Nastojim se prilagoditi trendu i sve svoje bitne aktivnosti objaviti na društvenim mrežama, kako bi stanovnici Vukovarsko-srijemske županije, a i šire, bili upoznati s onim što radim i na koji način pokušavam stvoriti preduvjete za bolji život i sam razvoj županije.
Vrlo često mi Facebook zapravo služi kao izvor informacija gdje se ponajprije upoznajem s događajima koji su u tijeku, kao i stavovima pratitelja, a na dnevnoj bazi posvećujem oko 30 minuta za isto. Ovakav način komunikacije u radu i političkom djelovanju uvelike mi pomaže, daje mi smjernice u korigiranju mišljenja i stavova, a sve s ciljem stvaranja boljih preduvjeta za razvoj Vukovarsko-srijemske županije, kako bi u konačnici postala jedna od županija iz koje ljudi neće odlaziti, nego će dolaziti živjeti u nju.’
Matija Posavec: Popularnost i podrška mu rastu i nakon ostavke
Naše istraživanje proveli smo u kolovozu, prije nego što je zbog afere i istrage USKOK-a sa funkcije otišao sada već bivši župan Međimurske županije Matija Posavec.
Posavec je u našem prošlogodišnjem istraživanju bio treći najpopularniji župan, tu poziciju brojem fanova izborio je i ove godine, a ujedno je i među onima koji su u proteklih godinu dana najviše povećali bazu fanova. U kolovozu je, tako, imao 7.827 fanova, oko tisuću više nego prošle godine, ali i tisuću manje nego danas.
O njegovoj popularnosti najbolje govori i činjenica da je nakon izbijanja afere zbog koje je podnio ostavku na FB-u osnovana grupa ‘Podrška županu Matiji Posavcu’ koja ima preko 7,7 tisuća članova i u kojoj se i danas objavljuju poruke podrške.