Zagrebačka županija poziva poljoprivredne proizvođače sa svog područja da se uključe na digitalnu platformu VeeMee koja u samo nekoliko klikova omogućava potrošačima da saznaju informaciju o podrijetlu proizvoda koji kupuju. Za prvih 40 poljoprivrednih proizvođača Zagrebačka županija osigurala je besplatno korištenje platforme.
Korištenjem platforme potrošači će prilikom kupnje proizvoda jednostavnim skeniranjem QR koda koji se nalazi na proizvodu saznati gdje je i kako je proizveden proizvod te tko ga je proizveo. S druge strane proizvođači će dobiti dodatnu vidljivost svojih proizvoda na tržištu te priliku za povećanje broj kupaca.
-Ovu platformu nabolje opisuju dva provokativna slogana: „Misliš li da znaš što jedeš?“ i „Misliš li da znaš što piješ?“ stoga vjerujemo da će privući znatan broj proizvođača i potrošača koji imaju pravo birati i biti informirani o proizvodima. Županija samo s najvećim brojem OPG-ova u Hrvatskoj stoga tržištu itekako imamo za ponuditi domaće, kvalitetne proizvode – izjavio je pročelnik Upravnog odjela za poljoprivredu, ruralni razvitak i šumarstvo Josip Kraljičković.
Svi zainteresirani registrirani proizvođači s područja Zagrebačke županije koje žele postati dio VeeMee platforme trebaju ispuniti upitnik koji se nalazi ovdje te ga dostaviti na e-mail g.matasin@zagrebacka-zupanija.hr.
Kako VeeMee platforma funkcionira pogledajte ovdje.
Inače, autor platforme VeeMee je istoimena tvrtka iz Zagreba. Kako je nedavno za Poslovni dnevni objasnio suosnivač i direktor tvrtke Marko Kozjak, platforma je specijalizirana tražilica u poljoprivredno-gospodarskom sektoru, koja uvezuje kompletan lanac trgovine, doprinosi transparentnosti prodaje u prehrambenim trgovinama te jačanju odanosti i sigurnosti potrošača. Platforma sadrži tzv. PID profile (Producer/Profile Identity) ili “identitet proizvođača” koji služi standardizaciji relevantnih informacija o proizvođaču i kulturama koje uzgaja. Skeniranjem QR koda na proizvodu potrošač vrlo brzo dolazi do kompletne informacije o poljoprivredniku i hrani koju kupuje i konzumira. Svi podaci na platformi su standardizirani i transparentni za sve korisnike.
“S našom standardiziranom sljedivosti plasirano je više od 1500 tona hrane iz tri zemlje Europske unije. Spašeno je više od 250 tona hrane i odrađeno više od 1100 tona pametne logistike. Podaci govore da je u Europskoj uniji i svijetu potreban transparentan sustav specijaliziran za prehrambeni sektor, ne samo u pojedinom segmentu nego u cijelom ciklusu trgovine i proizvodnje hrane. Platforma približava proizvođača krajnjem kupcu, mogućnost da ga upozna, proizvođaču osigurava vlastiti brend, brend pojedinca i njegovu prepoznatljivost, otvara opcije digitalnog svijeta koji je brži, osobniji, transparentniji i dostupniji, te omogućava pregled suficita/deficita hrane u regiji i smjernice za daljnji razvoj”, rekao je Kozjak.