Što je ban Šokčević prvi uveo u carsku Gimnaziju u Vinkovcima, zašto se Katarina Hepburn naziva prvom šokačkom lady, gdje se u Vukovaru gnijezdi roda i gdje se skriva svo blago Princa Odescalchija, možete od nedavno saznati zahvaljujući digitalnim tehnologijama. Ukoliko se odlučite prošetati s banom, princom, pjesnikom i šokačkom lady otkrit će te tajne skrivene u zidinama gradova koje mogu otkriti samo oni koji posjete Vukovar, Vinkovce, Ilok i Županju, te iz prve ruke čuti zanimljivosti iz povijesti gradova. Aplikacija je zamišljena da se preuzima putem Google Play Marketa i Apple Storea, a aktivira se fotografiranjem plakata koji pokreće aplikaciju. Ona omogućava turistima da putem ”digitalnog prozora” zavire u prošlost i istraže inače nevidljive urbane legende i povijesne događaje. Pritom ih turom vode poznate ličnosti  iz povijesti gradova.

Moderna komunikacijska tehnologija (internet i mobilna telefonija) postale su sastavni dio turističke ponude, putem kojih se promoviraju atraktivne turističke lokacije – kulturno-povijesne baštine, unapređuju se iskustva posjetitelja i povećava broj turista. Iz projekta ViCTour, financiranog putem Programa prekogranične suradnje Interreg Hrvatska-Srbija 2014-2020., Vukovarsko-srijemska županija nabavila je neke od novih tehnologija kao što su hologrami, proširena stvarnost i interaktivni totemi. Upravo je cilj projekta bio razvoj atraktivne, dinamične i konkurentne turističke ponude kako bi se povećala atraktivnost prekograničnih regija korištenjem IT alata te ojačati i integrirati prekograničnu turističku ponudu Srijema i Srema i osigurati bolje upravljanje kulturnom i prirodnom baštinom. Prema riječima voditeljice projekta Magdalene Parat, to je i postignuto.

– Postigli smo prepoznatljivost identiteta Srijema/Srema u pograničnom području, poboljšana je razina turističke promocije, poboljšani kapaciteti pružatelja turističkih usluga i povećana vidljivost turističke ponude prekograničnih regija – kaže Parat.

Završna konferencija projekta ViCTour održana je ovaj tjedan u Novom Sadu gdje su predstavljene sve provedene aktivnosti koje su se održale kroz 28 mjeseci trajanja projekta vrijednog 924.327 eura, od kojih je se 85% sredstava sufinancirano iz EU fondova.

-U sklopu ovog projekta nabavili smo i šest interaktivnih totema koji su raspoređeni na svih 5 gradova u županiji ( Vukovar, Vinkovci, Ilok, Županja i Otok) te u jednu općinu koja ima razvijenu turističku ponudu, Nijemci. Interaktivni totem (pult) razvijen je s ciljem izgradnje inteligentnih integralnih virtualnih sustava koji kroz interaktivnu komunikaciju s korisnicima, uče, informiraju i privlače turiste a ujedno  omogućuju interakcijsku komunikaciju ne samo prilikom odabira željene destinacije za posjet već i tijekom njegovog korištenja. Na totemima se tako mogu pronaći informacije o važnim turističkim događanjima/manifestacijama, turističkim biserima što posjetiti, gdje se odmoriti, kako aktivno provesti odmor, što pojesti te gdje prenoćiti, a možete zaigrati i kratki kviz znanja. Totemi nude i virtualnu šetnju (3600), mogućnost interakcije s jednim od važnijih građevina kroz 3D model te uz kratki promotivni video nastoje zaintrigirati posjetitelje da prožive sve bisere prikazane na totemima uživo,  svim svojim osjetilima – kaže Parat. 

Od najznačajnijih aktivnosti kroz projekt Parat ističe izradu novog vizualnog identiteta Vukovarsko-srijemske županije koji pozicionira županiju kao jedinstvenu i prepoznatljivu turističku destinaciju, nabavu free format holograma, izradu aplikacija proširene i virtualne stvarnosti, nabavu 6 interaktivnih turističkih info pultova (totema), izradu web portala, edukaciju 16 licenciranih turističkih vodiča te mnoge druge aktivnosti.

Nositelj projekta bila je Vukovarsko-srijemska županija, a projektni partneri Turistička zajednica VSŽ, Turistička organizacija Vojvodine, Univerzitet u Novom Sadu,- Ekonomski fakultet u Subotici te Fond ”Evropski poslovi” AP Vojvodine. (L.K.)