Manifestacijom Udruge Biopčela, “Medni poljubac”, koja promovira ekološku pčelarsku proizvodnju, danas je u Rijeci započeo s radom Centar autohtonih proizvoda “Primorsko-goranska kašetica,” čiji je cilj promocija i razvoj autohtonih proizvoda Županije.
Kašetica je prezentacijsko-izložbeni prostor u kojem će se organizirati manifestacije, promocije, prezentacije, izložbe, edukacije i radionice, s ciljem jačanja prepoznatljivosti materijalne i nematerijalne baštine Primorsko-goranske županije odnosno turističke destinacije Kvarnera. Autohtoni proizvodi također će se naći u promotivnim poklon paketima – kašeticama koje je za potrebe brenda osmislio i izradio arhitekt Ivan Juretić.
Župan Zlatko Komadina izjavio je da je s ovim edukacijsko-prezentacijskim centrom cilj bio autohtonu poljoprivrednu proizvodnju, suvenire i baštinu staviti u funkciju turizma, ali i imati mrežu suradnje s proizvođačima te edukacije za stvaranje novih proizvođača i razvijanje OPG-ova. Komadina je istaknuo kako će kroz Centar Županija preuzeti dobar dio aktivnosti na sebe i tako rasteretiti proizvođače poteškoća koju su imali s prethodnim iskustvima, te je pojasnio da će ovako biti promovirani i olakšat će se put na tržište, a ponudu i kvalitetu učiniti vrlo jasnom i prepoznatljivom.
“Bogatstvo različitosti našeg kraja, zemljopisno i prirodno je takvo da možemo ponuditi nešto čime ćemo biti brendirani,” zaključio je župan te najavio daljnji razvoj ponude Centra kao i širenje suradnje i aktivnosti, ne samo u ovom prostoru, već diljem županije.
Ravnatelj Centra za poljoprivredu i ruralni razvoj Dalibor Šoštarić naglasio je da je Primorsko-goranska županija prepoznala važnost razvoja i promocije autohtonih proizvoda sufinanciranjem različitih aktivnosti Centra, a da je Centar ove godine za tu svrhu predvidio 500.000 kuna. “Osim što promoviramo proizvođače i njihov vrijedan rad, promovira se ujedno i mjesto odakle oni dolaze, odnosno i regiju i našu županiju,” istaknuo je Šoštarić te poručio da će prostor koristiti proizvođačima kao mjesto gdje će oni razmjenjivati svoja znanja i iskustva.
“Primorsko-goranska kašetica nije samo prostor koji danas otvaramo, nego je brend koji okuplja sve proizvođače autohtonih proizvoda,” poručila je Tea Cimaš te navela da je cilj njihova zajednička promocija i zajedničko nastupanje na tržištu.
Cimaš je najavila organizaciju raznih promocija i degustacija te tjedne manifestaciju “Tržnica Kašetica”, kada bi se prodavali autohtoni proizvodi različitih proizvođača s područja Županije.
Predsjednik Udruge Biopčela Branko Vidmar predstavio je manifestaciju “Medni poljubac,” koju povodom Dana zaljubljenih, tradicionalno suorganiziraju sa Centrom za poljoprivredu i ruralni razvoj te se degustacijom promoviraju medni okusi. Istaknuo je da je na ovogodišnjem 11. ocjenjivanju kvalitete meda “Zlatno ulište”, među 111 uzoraka meda koji su ocijenjivani senzorskom analizom bilo izuzetno teško probrati one najbolje, obzirom da su se pokazali kvalitetnima.
Pročelnica UO za turizam, poduzetništvo i ruralni razvoj Melita Raukar navela je da je u tijeku postupak dobivanja oznake izvornosti goranskog meduna, jednog od najboljih vrsta meda, kojeg je pokrenulo udruženje pčelara kao i postupak oko dobivanja oznake izvornosti meda od kadulje Hrvatskog primorja.
(pgz.hr)