Jučer su u hotelu Villa Magdalena u Krapinskim Toplicama, župan KZŽ Željko Kolar i voditeljica Ureda županijske Turističke zajednice Sanja Škrinjar, predstavlili turističke rezultate Krapinsko-zagorske županije za 2018. godinu.
Voditeljica Ureda Turističke zajednice Krapinsko-zagorske županije Sanja Škrinjar osvrnula se na još neke turističke pokazatelje.
„Najvažnija tržišta su nam Slovenija, zatim Njemačka, Poljska, Bosna i Hercegovina, Italija, Izrael u manjoj mjeri, Češka, a posebno nam je interesantno ‘novo’ tržište, a to je Danska. Naime, 750 dolazaka turista ostvareno je u 2018. godini, koji se zadržavaju prosječno 5, 29 dana. Posebno veseli je rast kod domaćeg tržišta od 5, 5 posto u noćenjima, a kod slovenskog tržišta to je 12, 75 posto, Poljske 27, 08 posto. Što se tiče otkud dolaska i noćenja turista iz kojih hrvatskih županija dolaze, rekla je Škrinjar, na prvom mjestu je Grad Zagreb, potom Splitsko-dalmatinska i Primorsko-goranska županija.
Tako je, kazala je Škrinjar iz Grada Zagreba ostvareno u 2018. godini 45 963 noćenja, iz Splitsko-dalmatinske 25 884 noćenja, a iz Primorsko-goranske 22 400 noćenja. Slijede Istarska županija, Zagrebačka, Osječko-baranjska, Zadarska, Varaždinska, Dubrovačko-neretvanska, Vukovarsko-srijemska, Brodsko-posavska, Šibensko-kninska, Sisačko-moslavačka, Međimurska, Karlovačka, Krapinsko-zagorska, Koprivničko-križevačka, Bjelovarsko-bilogorska, Požeško-slavonska, Virovitičko-podravska, Ličko-senjska županija. Iz spomenutih županija u 2018. ostvareno u 2018. godini 187 561 noćenja.
“Veseli nas da nas posjećuju turisti iz morskih destinacija koji posjećuju Krapinsko-zagorsku županiju za odmor nakon završetka ljetne sezone”, naglasila je Škrinjar i dodala kako najviše gostiju dolazi individualno, a to je brojka od 70 posto takvih dolazaka, dok je 30 posto agencijskih dolazaka.
Škrinjar je spomenula kako što se tiče dolaska i noćenja prema područjima turističkih zajednica najveći broj se ostvaruje na području Turističke zajednice područja Općine Tuhelj, grada Klanjca i općine Veliko Trgovišće, potom Turističke zajednice Srca Zagorja (Pregrada, Zabok, Krapinske Toplice, Sv. Križ Začretje i Bedekovčina, a zatim slijedi Turistička zajednica općine Stubičke Toplice. Interesantno je područje Oroslavja gdje je porast kod Hotela i pansiona ZAGI od 38,11 posto u odnosu na 2017. godinu.
Što se tiče posjetitelja u kupalištima, Škrinjar je istaknula kako su najposjećenije bile Terme Tuhelj s 307 279 dolazaka, potom Terme Jezerčica s 179 733 dolazaka, Krapinske Toplice s 157 061 dolazaka i Stubičke Toplice s 85 393 dolazaka što znači da je porast posjetitelja na kupalištima tijekom 2018. u odnosu na 2017. godinu iznosio je 6,5% odnosno 44.538 posjetitelja više. U 2018. godini bilo je 729.466 posjetitelja dok je u 2017. taj broj iznosio 684.928 posjetitelja. Što se tiče broja posjetitelja u muzejima, ostvareno je 198.986 posjeta, a najposjećeniji je Muzej krapinskih neandertalaca s 90 373 posjetom, a slijedi Muzej Selo Kumrovec s 51 587 posjetom i Dvor Veliki Tabor s 26 271 posjetom.
Župan Kolar osvrnuo se i na potpore Hrvatske turističke zajednice, koja je ukupno za područje županije odobrila potpore u iznosu od 622 tisuće kuna, što je manje za 2 milijuna kuna u odnosu na godinu ranije.
„Potez smanjivanja novaca za zajedničko oglašavanje i izmjena pravilnika je loš potez. Iako će u 2019. godini neće utjecati na broj dolazaka i noćenja u 2019. godini, loš je kao poruka. Republika Hrvatska ima za rast dolazaka i noćenja većih kapaciteta u kontinentalnom turizmu i moru. Krapinsko-zagorska županija izdala je preporuku da ostane paušal u iznosu od 150 kuna po krevetu. Vjerujemo da će našu preporuku prihvatiti sve općine i gradovi i time dati dodatni vjetar u leđa privatnim iznajmljivačima i investitorima. Za velike investicije i izgradnju velikih hotela vrlo je opsežna prijava. Kako se već sada najavljuje vraćanje ekonomske krize 2020. godine već su sada počeli investitori hoće li ulagati ili ne. Očekujemo da će u Krapinsko-zagorskoj županiji u 2019. godini krenuti barem jedna investicija u hotele koja bi povećala broj smještajnih kapaciteta za 200 ili 300 ležajeva. Također, došlo je vrijeme da krenemo u rebrandiranje u pojedinim sektorima i na taj način ćemo postići još veću prepoznatljivost i ići ćemo ciljano prema pojedinim skupinama gostiju koji bi trebali doći na područje Krapinsko-županije. Taj novac kojeg ćemo uložiti u brendiranje nije novac koji nije na raspolaganju od Turističke zajednice nego je to novac osigurati iz proračuna Krapinsko-zagorske županije“, zaključio je župan Kolar. Svoj osvrt na turističke rezultate dao je i vlasnik hotela Villa Magdalena Ivan Petrović. (Krapinsko-zagorska zupanija)