Čačić: Brza pruga Varaždin-Zagreb za mene je Pelješki most sjevera

„Kakvu željeznicu želimo“ bio je naziv tribine koja je održana u srijedu, 9. svibnja, prostorijama HUP-a u Zagrebu, a na kojoj se okupilo više od 150 predstavnika znanosti, struke i industrije. 

Na tribini, čiji je cilj bio poboljšati komunikaciju između javnog sektora, željezničkih tvrtki, novih operatera, industrije i znanosti, ali i osvijestiti ulogu željeznice kao javne usluge u demografskoj obnovi Hrvatske, sudjelovao je župan Varaždinske županije Radimir Čačić.
Osvrnuo se na svoj mandat u Račanovoj Vladi, kad je krenula izgradnja autocesta. 
– Da bi projekt uspio morate imati jasnu sliku o tome što želite, morate imati političku odluku o tome, tim koji to zna napraviti i niže razine stručnih i odgovornih operativaca. A mi smo to tada imali! – istaknuo je.

Na pitanje moderatora zašto se u tom razdoblju nije više angažirao i na modernizaciji željeznice, rekao je to da su u njegovom resoru bile autoceste, a željeznice nisu. Prethodnim i aktualnim upravama HŽ-a zamjerio je neadekvatno provođenje strategija, a smatra da je bila pogrešna odluka o ukidanju kontrole ugovaranja poslova u javnim poduzećima.

Naglasio je da je sada došlo vrijeme za željeznicu s obzirom na to da su ceste izgrađene. To je, napomenuo je, osobno pokazao tako što je upravo izgradnju i modernizaciju brze pruge od Varaždina preko Lepoglave do Zagreba, takozvanu „lepoglavsku spojnicu“, postavio kao uvjet za podršku aktualnoj Vladi.

– Brza pruga, vrijedna oko 500 milijuna eura, slikovito rečeno, za mene znači „Pelješki most sjevera Hrvatske“. Danas se od Čakovca i Varaždina do svega stotinjak kilometara udaljenog Zagreba putuje do tri sata, dok bi se novom i moderniziranom prugom put do glavnoga grada skratio na 50-ak minuta. Želimo bržu, sigurniju i udobniju željeznicu, u kojoj je korisnik u fokusu. Budući da je u Bijeloj knjizi EU željeznički promet istaknut kao prioritetan, za izgradnju i modernizaciju ove pruge možemo dobiti sufinanciranje od čak 85 posto iz EU – rekao je Čačić.

Organizator tribine bio je Savez za željeznicu, nevladina udruga koja ove godine obilježava 10. obljetnicu rada, uz partnere HGK i HUP te pod pokroviteljstvom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i predsjednice RH.
Prof. dr. sc. Nikolina Brnjac, državna tajnica Ministarstva mora, prometa i razvitka, istaknula je da je usvojena Strategija prometnog razvoja RH, radi se Pismo sektorske politike, revidira se Nacionalni program ulaganja u željezničku infrastrukturu, planira se izraditi sektorska strategija za željeznicu te novi nacionalni planovi ulaganja u željeznički sektor, a posebice u željezničku infrastrukturu.

Na tribini je sudjelovala voditeljica sektora željeznice i žičara u Ministarstvu infrastrukture Republike Slovenije Vlaste Kampoš Jerenec, koja je predstavila i uspješan primjer restrukturiranja Slovenskih željeznica. Sudjelovali su i ekonomski analitičar prof. dr.sc. Anto Bajo, predsjednik Saveza za željeznicu Zoran Maršić, član Uprave-direktor Rail Cargo Carrier-Croatia d.o.o. Milan Brkić i predsjednik udruge „Lipa“ Davor Huić.

Zaključci usvojeni na tribini priložit će se kao set preporuka i smjernica diskusiji izrade nacionalne strategije „Hrvatska 2030.“

 (varazdinska-zupanija.hr)

Moglo bi vas zanimati

Koprivničko-križevačka županija i Općina Virje kreću u projekt rekonstrukcije vanjskog sportskog igrališta Osnovne...

Splitsko-dalmatinska županija pridruženi partner Klisu u EU projektu Green LaMiS

Krapinsko-zagorska županija: Dva nova dijagnostička uređaja u Domu zdravlja

Splitsko-dalmatinska županija: Nove četiri željezničke linije između Splita i Kaštel Starog