U Muzeju grada Splita je postavljena izložba fotografija posvećena 25. obljetnici dolaska “Vlaka slobode” iz Zagreba u Split nakon akcije “Oluja”. Tada su stvoreni uvjeti za stavljanje pruge u funkciju nakon točno četiri godine, jednog mjeseca i dva dana, a u dalmatinsku metropolu stigao je 26. kolovoza 1995. godine. Nakon toga je mogao početi postupan gospodarski i razvojni oporavak Splita i dalmatinske Zagore i cijele Hrvatske.
Župan Blaženko Boban je kazao da ova izložba “evocira prije svega zajedništvo svih nas iz onih vremena. Bio sam taj dan u Solinu, čekajući predsjednika Tuđmana. Naime, rijetko se spominje da je predsjednik Tuđman svega dva sata nakon skupa na splitskoj rivi, posjetio Solin i tom prigodom kazao da je, nakon Splita, morao posjetiti ishodište hrvatske državnosti i slobode. S ushićenjem smo slušali i danas pamtimo te predsjednikove riječi – kazao je župan Boban, te dodao: – Cijeli taj put “Vlaka slobode” je predstavljao sliku tadašnjeg jedinstva cijele Hrvatske, teritorijalnog ujedinjena oslobođenih područja kao i jedinstva na osobnoj i nacionalnoj razini. Kada bismo danas imali takvo jedinstvo, siguran sam da bismo postigli brži i veći napredak na svim poljima i boljitak svekolikog društva. Kroz vojno-redarstvenu akciju Oluju smo pokazali da pojedinačno imamo hrabra srca i beskrajnu ljubav za Domovinu, a “Vlakom slobode” smo potvrdili da su ta velika srca i jedinstvena. Koristim ovu prigodu pozvati sve naše sugrađane da i u ovim neizvjesnim vremenima opet budemo jedinstveni kako bismo mogli izgraditi društvo vrijedno svih žrtava ugrađenih u našu slobodu, na ponos našoj djeci i novim generacijama” – kazao je župan te je zahvalio i čestitao autorima ove izložbe.
Autori ove zanimljive izložbe, ravnateljica Muzeja Branka Brekalo i kustos dr. Marijan Čipčić, Matej Gabrilo, Petra Ugrin i Renata Veličan, podsjećaju u katalogu kako je na svim postajama “Vlak slobode” dočekan s velikim uzbuđenjem, suzama radosti i nade. Iz HŽ-a podsjećaju kako su, uz veliku požrtvovnost, znanje, iskustvo, entuzijazam i ljubav, željezničari uspjeli, u vrlo kratkom vremenu, u samo tri tjedna nakon vojno-redarstvene operacije “Oluja” i nakon više od četiri godine nefunkcioniranja pruge u cjelokupnoj duljini od 423,7 kilometara osposobiti ne samo prugu, već i infrastrukturu te prijevozna sredstva i sredstva vuče za takvo zahtjevno putovanje tada još uvijek u ratnim uvjetima. Pruga je tijekom okupacije na nekoliko mjesta bila minirana, postojala su brojna oštećenja signalno-sigurnosnih uređaja i sredstava komunikacije, pruge, kolodvorskih zgrada, a uz kolodvore bilo je i nezaposjednutih službenih mjesta, posebno na dijelu pruge od Josipdola do Splita. (Splitsko-dalmatinska županija)