Predstavljamo projekte koji su ušli u finale našeg izbora koji, četvrtu godinu zaredom, provodimo u suradnji s Hanza Medijom,  Hrvatskom  zajednicom županija i Uredom Europskog parlamenta u Hrvatskoj, a uz pokroviteljstvo Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU. Stručni žiri izabrat će pobjednike u četiri kategorije – Doprinos znanosti i inovacijama; Doprinos lokalnoj i regionalnoj zajednici; Doprinos prekograničnoj suradnji, te Doprinos poduzetništvu, a svog pobjednika birat će i građani preko posebne platforme koju ćemo otvoriti nakon što predstavimo sve projekte. U sljedećih nekoliko dana predstavljamo 41 projekat. 

MADE IN-LAND – MAnagement and DEvelopment of INLANDs projekt je prijavljen u izbor za najbolji EU projekt od strane Agencije za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA u kategoriji Doprinos lokalnoj i regionalnoj zajednici.

Partnerskim pristupom podignuta je svijest lokalnih i regionalnih dionika u turizmu, na području Italije i Hrvatske gdje se projekt provodio, posebice proizvođača i pružatelja usluga u zaleđu, o važnosti i digitalizacije i predstavljanja usluga koje nude putem e-platformi.
Projekt je osigurao povezanost, razmjenu znanja i iskustava između država, kao i promociju destinacija koje turistima do sada nisu bile atraktivne. Kroz projekt su dizajnom vizualnog identiteta, izradom marketinškog plana te razvojem web aplikacije, koja u kombinaciji sa sistemom pametnih kartica može potaknuti turiste na dolazak i boravak u zadarskom zaleđu, postavljeni temelji za razvoj modela održivog turizma.

MADE IN – LAND je i osmišljen kao projekt koji će potaknuti zaštitu i valorizaciju prirodnog i kulturnog neiskorištenog kapitala unutrašnjeg ruralnog područja te izraditi zajedničku inovativnu strategiju za sinergiju ruralnih s obalnim, turistički razvijenim područjima.

Projekt se je provodio od početka 2019. godine do sredine 2022. godine. Ukupna vrijednost projekta bila je 2.218.069,31 eura, a udio Agencije ZADRA NOVA iznosio je 261.576,75 eura, od čega su bespovratna EU sredstva bila 222.340,24 eura, a udio vlastitih sredstava na projektu iznosio je 39.236,51 euro.

Projektne aktivnosti uključivale su lokalne zajednice na području zaleđa i obale, u suradnji s kojima se razvijao teritorijalni brend, a kroz zajedničke marketing planove i IT alate promovirala se materijalna i nematerijalna kulturna i prirodna baština. Kroz projekt je uspostavljena suradnja s lokalnim dionicima kroz okupljanje Lokalnih odbora, izrada prekogranične Strategije za održivi ekonomski i teritorijalni razvoj zaleđa i Akcijskog Plana, razvoj i provedba 3 Pilot aktivnosti (u Zadarskoj županiji to je bio razvoj brenda zadarskog zaleđa nazvan “Potraga za petim elementom”). Teritorijalni brand tj. tematski koncept »Potraga za petim elementom« uključuje niz alata i aktivnosti kojima se na zanimljiv i inovativan način predstavljaju potencijali zaleđa Zadarske županije. Teritorijalni brend spaja gastronomiju, kulturno nasljeđe, povijest i prirodne ljepote u zajednički turistički koncept, koji ima za cilj motivirati turističke posjetitelje na otkrivanje unutrašnjosti županije. Dio stvaranja brenda je bio i razvoj turističke rute s ponudom zaleđa te su za stručnu i opću javnost organizirani obilasci razvijenih turističkih ruta), kapitalizacija projektnih postignuća kroz edukacije i radionice te općenite aktivnosti upravljanja projektom i komunikacije projektnih aktivnosti.

Vodeći partner na projektu bila je Regija Marche (Italija) – Marche Region – National and EU Programming UNIT- Managing Authority for ERDF and ESF ROP, a partneri Sveučilište u Camerinu, Škola za arhitekturu i dizajn (IT),  Superintendence archeology fine arts and landscape of Marche region (IT),  Općina San Leo (IT),  Općina Riccia (IT),  Molise towards il 2000 (IT), Sveučilište u Zadru (HR),  Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA (HR),  Authority for the Management of Parks and Biodiversity of Romagna (IT) i  AZRRI – Agencija za ruralni razvoj Istre d.o.o. Pazin (HR) (L.K.)