Home - glavna vijest

Šibensko-kninska županija: ARS MECHANICA za nove kompetencije – RCK u strojarstvu koji je unaprijedio učenje, prepoznao darovite te osposobio odrasle polaznike

Predstavljamo projekte koji su ušli u finale izbora za najbolji EU projekt koji petu godinu zaredom provodimo uz Jutarnji list, Hrvatsku zajednicu županija i Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj, a uz pokroviteljstvo Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU. Stručni žiri izabrat će pobjednike u kategorijama – Doprinos znanosti i inovacijama; Doprinos lokalnoj i regionalnoj zajednici; Doprinos prekograničnoj suradnji, te Doprinos poduzetništvu, a svog pobjednika birat će glasanjem i javnost nakon što predstavimo sljedećih dana 61 projekt.

ARS MECHANICA za nove kompetencije projekt je predložen od strane Razvojne agencije Šibensko-kninske županije unutar kategorije Doprinos obrazovanju, znanosti i inovacijama.

Osim Šibensko-kninske županije i Grada Šibenika, projekt se provodio i unutar Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije.

Započeo je u rujnu 2020. godine i završio krajem 2023. godine. Ukupna vrijednost projekta bila je 4.073.249,52 eura, od čega bespovratnih 2.985.826,75 eura.

Industrijsko-obrtnička škola Šibenik, kao nositelj projekta i imenovani Regionalni centar kompetentnosti u podsektoru strojarstva, kroz projekt je provela unapređenje i modernizaciju programa strukovnog obrazovanja učenika i osposobljavanja odraslih polaznika uključujući i mentore kod poslodavaca te osnažila kompetencije odgojno-obrazovnih djelatnika.
Projektom je i uspostavljena suradnja s ustanovama za strukovno obrazovanje na nacionalnoj i međunarodnoj razini, gospodarskim sektorom i visokim učilištima kako bi se stvorili uvjeti za pružanje visokokvalitetnog obrazovanja.

Kroz trajanje projekta učenici su sudjelovali u programima redovnog strukovnog obrazovanja, profesionalnog usmjeravanja i natjecanjima,  odgojno-obrazovni djelatnici u stručnim usavršavanjima i studijskim putovanjima, a odrasli polaznici uključujući mentore kod poslodavaca  u programima obrazovanja, profesionalnom usmjeravanju, stručnim usavršavanjima i studijskim putovanjima.
Važnost projekta je i što su se njegovim provođenjem  identificirali i daroviti učenici kojima se je pružila podrška kroz razne aktivnosti i
umrežavanje s potencijalnim poslodavcima.

Kao glavne rezultate projekta navodi se uspostava organizacije rada i razvoja regionalnog centra kompetentnosti (Centra), osnivanje Gospodarsko-obrazovnog vijeća (GOV) kao savjetodavnog tijela, edukacija za preko 40 odgojno-obrazovnih radnika na području vođenja i upravljanja te vrednovanja i osiguranja kvalitete, uspostavljena  suradnja sa  7 ustanova za strukovno obrazovanje u RH,  6 imenovanih RCK-a,  jednim međunarodnim centrom,  jednim visokim učilištem, jednim inozemnim trgovačkim društvom, jednom komorom te  ustanovama za strukovno obrazovanje izvan RH.


Primjerice, izrađen je za obrazovanje odraslih standard zanimanja, standard kvalifikacija i strukovni kurikulum za novo zanimanje Tehničar/ka za strojarske instalacije te brodski električar/ka, izrađena su 4 izborna modula i uvedena u redovnu nastavu (Građevinarstvo za instalaterske radove, Primjena električnih alata u strojarstvu, Popravak autolimova bez lakiranja – PDR te Novi tehnički materijali). Izrađena su nadalje i uvedena 3 neformalna programa za obrazovanje odraslih:  Osnove građevinarstva u strojarstvu i elektrotehnici, Elektrotehnika u strojarskim instalacijama te Popravak autolimova bez lakiranja – PDR, modernizirani su programi za učenike s teškoćama i osobe s invaliditetom, educirano je  preko 200 osoba iz područja profesionalnog usmjeravanja i samozapošljavanja, provedeno testiranje 200 učenika na darovitost, osmišljen program za rad s darovitim učenicima, uspostavljene su Smjernice za profesionalno usmjeravanje i formiran ured za profesionalno usmjeravanje, provedene radionice za profesionalno usmjeravanje i samozapošljavanje za učenike i nezaposlene osobe, opremljene radionice u Srednjoj školi Metković i Tehničkoj školi Šibenik suvremenom specijaliziranom opremom te nabavljena računalna oprema i ostala oprema za učionice i radionice. Provedeno je i  jačanje kompetencija odgojno obrazovnih radnika i mentora kod poslodavaca za provedbu programa redovitog strukovnog obrazovanja, organizirana su studijska putovanja u strukovne centre u Litvi, Finskoj, Njemačkoj i Austriji, održani posjeti imenovanim RCK iz podsektora strojarstva… Promovirana su strukovna zanimanja i rad RCK kroz primjerice organizaciju manifestacije Dani otvorenih vrata u svrhu promocije RCK i strukovnih zanimanja, organizirane su promotivne radionice u osnovnim školama u svrhu informiranja o mogućnostima koje RCK ARS MECHANICA pruža, strukovnim zanimanjima i zapošljivosti nakon završetka školovanja te
provedba profesionalnog usmjeravanja za učenike osnovnih škola, preko 40 učenika pripremljeno je za sudjelovanje na natjecanjima u strukovnim zanimanjima…

Osim nositelja projekta, Industrijsko-obrtnička škola Šibenik, partneri su bili Šibensko-kninska županija, Srednja škola Metković, Tehnička škola Šibenik, Obrtnička komora Šibensko-kninske županije, Fakultet strojarstva i brodogradnje Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računalstva Zagreb, Impol TLM d.o.o., Ivanal d.o.o., Klima elektro Šupe, Elektrolux d.o.o., ZM-Vikom d.o.o, Capax d.o.o., Gambi d.o.o. i Auto centar Šibenik d.o.o. (L.K.)

 

 

 

 

Moglo bi vas zanimati

U četiri godine 16 je županija povećalo izdvajanja za kulturu – evo koje...

Izdvajanja za sport rastu u svim županijama – evo koje predvode u posljednje...

U protekle četiri godine čak 16 županija povećalo izdvajanje za socijalnu skrb –...

U četiri godine izdvajanja za obrazovanje povećana za preko 500 milijuna eura –...