Home - glavna vijest

Ličko-senjska županija: Nova rampa u luci Stinici omogućila povećanja linija do Raba

Predstavljamo projekte koji su ušli u finale izbora za najbolji EU projekt koji petu godinu zaredom provodimo uz Jutarnji list, Hrvatsku zajednicu županija i Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj, a uz pokroviteljstvo Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU. Stručni žiri izabrat će pobjednike u kategorijama – Doprinos znanosti i inovacijama; Doprinos lokalnoj i regionalnoj zajednici; Doprinos prekograničnoj suradnji, te Doprinos poduzetništvu, a svog pobjednika birat će glasanjem i javnost nakon što predstavimo sljedećih dana 61 projekt.

“Trajektno pristanište nova rampa unutar lučkog područja Lučke uprave Senj u uvali Stinica” projekt je predložen od strane Razvojne agencije Ličko-senjske županije u kategoriji  Doprinos lokalnoj i regionalnoj zajednici. Provodio se je od srpnja 2021. godine do prosinca 2023. godine.
Lučka uprava Senj bila je nositelj projekta, a partner Ličko-senjska županija. Ukupna vrijednost projekta iznosila je 2.510.832 eura, iznos isplaćenih bespovratnih sredstava 2.134.207 eura, dok su vlastita bila 376.625 eura.

Uslijed povećanih potreba lokalnog stanovništva, ali i povećanja turističkih kapaciteta te produljenja turističke sezone, pojavila se potreba za realizacijom treće rampe za pristajanje trajekata, uz postojeće kapacitete.

Izgradnjom nove rampe u luci Stinici smanjena je zakrčenost luke, osigurala se je veća dostupnost luke (posebno u nepovoljnim vremenskim uvjetima) te se je povećao broj održanih linija u odnosu na planirane tijekom cijele godine. Nova rampa omogućuje istovremeno pristajanje dva broda, bočno vezanje na gatu te priključak vode i struje. Na novu rampu može pristati plovilo maksimalne duljine 100 metara. Projekt je obuhvatio gradnju dvije  neovisne konstruktivno tehnološke cjeline:  nova rampa s pratećim utvrdicama površine 371,00 m2 te gat s dvije masivne utvrdice i četiri pilota s naglavnicama i ab pasarelom ukupne površine 199,73 m2. Položaj rampe je takav da bura puše okomito na pramac broda te tako ne ometa manevriranje trajekta pri uplovljavanju, odnosno pri isplovljavanju.

Odnosno, nakon dovršenog projekta brodar može u liniju uvrstiti plovilo većih gabarita te tako povećati satni kapacitet prijevoza putnika i vozila. S vanjske strane gata omogućen je privez plovila za lokalne ribare i lokalno stanovništvo.

Projekt je na taj način omogućio i bolju povezanost otoka Raba s kopnom  zbog povećanog broja održanih linija te sigurnost plovidbe, a što u konačnici utječe i na  bolju dostupnost zapošljavanja, obrazovanja i drugih usluga, kako na otoku Rabu tako i na području Grada Senja i ostatka Županije. (L.K.)

Moglo bi vas zanimati

Od 2021. godine broj obrta povećan za gotovo 30 posto, evo u kojim...

‘Ostvarili smo sva obećanja – vratili smo mlade u ruralne krajeve, otvorili vrtiće,...

Uz Dan žena: Žensko poduzetništvo jača u svim županijama – evo gdje najviše...

Bolnice, škole, dvorane, parkovi, dvorci… Međimurska županija u četiri je godine pokrenula projekte...