Ove godine bi 1. svibnja zaista mogao biti ozbiljan radni praznik. Pogotovo za one koji će krenuti u kampanje za lokalne izbore. Jer 16. svibnja svi ćemo birati nove-stare načelnike, gradonačelnike i župane, ali i naše predstavnike u vijećima i skupštinama.

I već čujemo kako odmahujete rukom uz klasičan komentar; „Sve će biti opet isto.“ I biti će dok ne shvatimo da nam za uspješnu zajednicu nisu potrebni samo uspješni lideri već i aktivni ljudi. Oni koji će barem otići na izbore, ako se već ne žele odazvati refererendumu za neki važan lokalni projekt. I zato, prestanite prigovarati i glasajte. Ukoliko „nemate za koga glasati“ aktivirajte se sami. To je toliko jednostavno da ne može biti jednostavnije.

Ipak, postaje komplicirano ukoliko zaista i jeste kandidat. Svi kandidati ove godine nose se s izazovom sasvim drugačijih kampanja od onih na koje su navikli. Dobro poznato pravilo glasi; „Ukoliko ste ozbiljno raditi četiri godine, onda je kampanja samo FOLKLORNI običaj.“  Svi ozbiljni lokalni lideri kampanju počinju onog trenutka kada počinje novi mandat. Jedini problem kojeg sada imaju je podsjetiti na uspjehe do sada i nastaviti dalje.

Kampanje koje se spremaju u zadnji tren i kanadidati koji su do jučer mrzili političko prepucavanje, a danas žele biti lider mogu uspjeti samo ukoliko su protukandidati loši ili nemaju nikakvu viziju.

Bez obzira da li jeste ili planirate biti kandidat ono na što morate obratiti pozornost je promjena u konzumiraju informacija koje dolaze putem medija. Ne treba biti vidovit da bi znali kako su se ljudi okrenuli više internetu, a manje tisku. Postotci sve govore. Prema novim istraživanjima, 90% ispitanika na razini cijele Hrvatske glede televiziju, 78% se služi internetom, a 60% sluša radio. Ono što se odmah trebate zapitati da li korištenje interneta znači i da se netko zaista i informira tim putem.

Kada se stvari spuste na lokalnu razinu podaci se bitno mijenjaju. Kampanje je zato nužno prilagoditi mediju na kojem su građani, a to može biti različito od grada do grada. Ipak kada se prate navike građana u mjestima do 50.000 stanovnika onda je čak 45% sklono informirati se na web-u općine, grada ili županije, a čak njih 36% isključivo bira radio. Morate li pametno rasporediti medijski budžet – ovaj podatak sve govori. Promocija dobrih projekata i bitnih poruka treba biti na web-u grada i na radijskim postajama. Ne treba zaboraviti niti društvene mreže, a posebno razmislite o onih 30% ljudi koji tvrdi da se uopće o tome ne informira i da ih to ne zanima.

Da skratimo;

  1. Želite li uspješnu kampanju jasno ponavljajte svoje poruke.
  2. Komunicirajte putem interneta i radija.
  3. Do starijih građana dođite direktnim brošurama u poštanske sandučiće jer i oni stariji imaju pravo znati što planirate i na što se troši novac. Ukoliko nisu na fb ne znači da njihov glas manje vrijedi.

Dapače!!

 

Prethodni blogovi:

*  Melita Pavlek je stručnjak za lokalnu demokraciju i razvoj, savjetnica za komuniciranje i NLP leadership praktičar. Uz bogato iskustvu u odnosima s javnošću i novinarstvu, dugo godina je bila aktivna u udrugama civilnog društva. U svojim predavanjima i edukacijama kombinira napredne tehnike leadershipa i coachinga.

*Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima i blogovima objavljenima na portalu župan.hr  pripadaju autoru te ne predstavljaju nužno stavove uredništva.