U Hrvatskoj do kraja listopada prodano više auta nego u cijeloj 2017.

Hrvati najviše kupuju VW - u Zagrebu hit 'Fićo', Dalmatinci vole terence a Primorci i Istrijani Citroen C3

Do kraja listopada u Hrvatskoj je prodano 54 tisuće novih automobila, dok ih je lani prodano 50.768. Hit marka u Hrvatskoj i dalje je Volkswagen, a slijede Renault, Opel i Škoda. Zanimljivo je napomenuti da je do kraja listopada u Hrvatskoj kupljeno i pet Tesla, 15 Lexusa, tri Maseratija, jedan Ferrari, te čak i jedan Rolls Royce.

U Hrvatskoj je do kraja listopada prodano više novih automobila nego cijele prošle godine, pokazuju podaci o registracijama novih vozila koje je ovaj mjesec objavila Promocija plus, temeljenih na bazi podataka MUP-a. Broj prodanih auta premašio je 54 tisuće. U cijeloj se prošloj godini, pak, prodalo 50.768 automobila, što je još uvijek daleko od 88 tisuća prodanih automobila predkrizne 2008. godine, no značajan oporavak u odnosu na primjerice 2013. godinu, kada su uvoznici automobila prodali manje od 28 tisuća novih auta.

Najviše automobila, više od 35 posto od ukupnog broja do kraja listopada prodano je, očekivano, u Zagrebu i zagrebačkoj županiji, 19.181 vozilo. Zagreb i županija su spojeni zbog metodologije MUP-ovog vođenja popisa. Na drugom je mjestu po broju prodanih automobila, pak, Požeško-slavonska županija, s 4538 prodanih vozila, odnosno 8,39 posto. Razlog za tako velik broj automobila prodanih u Požeško-slavonskoj županiji, kako su nam pojasnili iz Promocije plus, jest što rent-a-car kuće često zbog nižih troškova registriraju automobile pod daruvarskom registracijom koja je dijelom u toj županiji. Slijedi Splitsko-dalmatinska županija, s 4096 prodanih auta, odnosno 7,57 posto svih prodanih auta u Hrvatskoj, zatim je tu Primorsko-goranska županija, s 3831 prodanim automobilom, odnosno 7,08 posto, dok je na petom mjestu Istra, s 3642 automobila, odnosno 6,73 posto svih prodanih auta u Hrvatskoj.

Najprodavanija marka u cijeloj zemlji je Volkswagen, slijede Renault i Opel, a nakon njih Škoda. Na petom je mjestu Suzuki, a slijede Peugeot, Hyundai, Dacia, Citroen i Ford. Prošle je godine poredak bio sličan, jedino je Ford bio na 6. mjestu, a Škoda na drugom.

Volkswagen je prodao 15 posto svih novih vozila u Hrvatskoj do kraja ovogodišnjeg listopada (8159 komada), a daleko ispod njega je Renault s 9,82 tržišta (5308 automobila). Opel je prodao 9 posto svih prodanih auta do kraja listopada (4903 komada), a Škoda 4842, odnosno 8,95 posto. Suzuki drži šest posto tržišta s 3291 prodanim automobilom, ponajviše modelom Vitara, koja je bila gotovo svaki drugi prodani Suzuki u Hrvatskoj. Inače, najprodavaniji je model Škoda Octavia, 2742 hrvatska građana odlučilo se za taj model, a slijede Renault Clio (2418), Volkswagen Polo (2021), Volkswagen Golf (1944), te Opel Astra, (1531).

Zanimljivo je napomenuti da je do kraja listopada u Hrvatskoj kupljeno i pet Tesla, 15 Lexusa, tri Maseratija, jedan Ferrari, te čak i jedan Rolls Royce. 

Gledano po županijama, najprodavaniji model u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji bio je, zanimljivo, Fiat 500, prodano ih je do kraja listopada više od tisuću komada. Slijedi Škoda Octavia, a za njom Volkswagen Polo. U Požeško-slavonskoj županiji uvjerljivo vodi Renault Clio, s 950 prodanih primjeraka, a za njim slijede Opel Astra i Renault Captur. Dalmatinci vole terence, pa na listi najprodavanijih u Splitsko-dalmatinskoj županiji vodi Suzuki Vitara, druga je Škoda Octavia, a treći je Volkswagen Polo.

U Primorsko-goranskoj i Istarskoj županiji, pak, vole iste, manje aute, pa je prvi na listi u obje županije Citroen C3, drugi Renault Clio, a treća je Škoda Octavia.(župan.hr/Dalibor Dobrić)